Uppdaterad november 2023
Detta dokument innehåller information om den behandling av personuppgifter* som utförs av Orkla Food Sverige AB som benämns nedan som “Orkla”, “vi” eller “oss”.
*Med “Personuppgifter” menas information som kan kopplas till dig som individ.
1. Ändamålen med vår behandling av personuppgifter, typer av personuppgifter, rättslig grund och lagringstid.
1.1 Vår behandling av personuppgifter sker inom ramen för norsk lagstiftning, inklusive personuppgiftslagen och dataskyddsförordningen (GDPR). I korthet är ändamålen med Orklas behandling av personuppgifter att hantera förfrågningar från konsumenter och andra, att tillhandahålla tjänster eller produkter, att hantera eller anpassa kommunikation och marknadsföring, att anpassa och förbättra produktutveckling och produktion av tjänster eller produkter, eller att hantera samarbete och kommunikation med affärskontakter. Nedan följer en mer detaljerad beskrivning.
1.2 Syftet med vår användning av personuppgifter och uppgift om vilka typer av personuppgifter vi kommer att använda
1.3 I avsnitt 1.4 – 1.9 nedan hittar du mer information om vår personuppgiftsbehandling i olika situationer där du har varit i kontakt med oss. Informationen beskriver de specifika ändamål för vilka dina personuppgifter behandlas, vilka kategorier av personuppgifter Orkla behandlar, på vilken rättslig grund Orkla stöder behandlingen och hur länge Orkla lagrar personuppgifterna.
Observera att flera av punkterna med information kan vara relevanta för dig samtidigt, till exempel om du besöker vår webbplats (punkt 1.4) och köper varor (1.7) och i samband med köpet skapar en profil i vår kundklubb (1.6).
1.4 Besök på våra webbplatser – Cookies och liknande teknik (“cookies”)
1.4.1 Orklas webbplatser använder cookies och liknande teknik (nedan gemensamt kallade “cookies”) som lagras på din dator, mobiltelefon eller surfplatta, vanligtvis genom användning av en webbläsare. Cookies används bland annat för att säkerställa säker inloggning, ge besökare en bättre användarupplevelse, ge tillgång till olika webbplatsfunktioner, särskilja besökare på webbplatsen från varandra, analysera hur väl vår webbplats och onlinetjänster fungerar samt för att kunna genomföra anpassad, intressebaserad annonsering. Detta innebär en större eller mindre grad av användning av webbplatsanvändarnas personuppgifter – som beskrivs nedan – och hjälper oss att förbättra webbplatsen och göra vår digitala kommunikation mer relevant för mottagarna.
1.4.2 Besökare kan frivilligt välja att godkänna användningen av cookies, genom inställningar på vår webbplats eller i sin webbläsare. Du kan ändra inställningarna i din webbläsare så att du antingen blockerar cookies från att laddas ner automatiskt eller att du får ett val att ladda ner varje cookie. Du kan också när som helst radera cookies genom att gå till inställningarna i din webbläsare. Hur detta görs beror på vilken webbläsare du använder. Se menyn “Internet/Sekretessalternativ” eller motsvarande i din webbläsare för ytterligare instruktioner om hur din webbläsare fungerar. Observera att om du säger nej till cookies kan det påverka funktionaliteten på våra, såväl som andra, webbplatser.
1.4.3
Typ av personuppgifter som behandlas med cookies: IP-adress, typ av enhet och operativsystem, plats, webbplatsbeteende, klick, tid på webbplatsen, etc | ||
Ändamål | Rättslig grund | Lagringstid |
Prestandabaserade cookies: Dessa gör det möjligt för oss att räkna besök och trafikkällor så att vi kan mäta och förbättra prestandan på vår webbplats. De hjälper oss att veta vilka sidor som är mest och minst populära och se hur besökare navigerar på webbplatsen. All information som dessa cookies samlar in är aggregerad och därför anonym. Om du inte tillåter dessa cookies kommer vi inte veta när du har besökt vår webbplats. | Ditt samtycke. | Se 1.4.4 (under tabellen) |
Funktionella cookies: Dessa gör det möjligt för webbplatsen att erbjuda förbättrad funktionalitet och personalisering. De kan ställas in av oss eller av tredje parts tjänsteleverantörer vars tjänster vi har lagt till på våra webbplatser. Om du inte tillåter dessa cookies kan det hända att vissa eller alla dessa tjänster inte fungerar korrekt. | Ditt samtycke. | Se 1.4.4 (under tabellen) |
Nödvändiga cookies: Dessa är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera och kan inte stängas av i våra system. De ställs vanligtvis endast in som svar på åtgärder som du gör, och som utgör en begäran om tjänster, till exempel ställa in sekretessinställningar, logga in eller fylla i formulär. Du kan ställa in din webbläsare så att den blockerar eller varnar dig om dessa cookies, men det kommer sannolikt medföra att vissa delar av webbplatsen inte kommer att fungera. Dessa cookies lagrar ingen personligt identifierbar information. | Orklas berättigade intresse av att säkerställa att våra webbplatser fungerar för besökare. | Se 1.4.4 (under tabellen) |
Riktade cookies: Dessa ställs in av våra annonseringspartners. De kan användas av dessa företag för att skapa en profil av dina intressen och visa dig relevanta annonser på andra webbplatser. De lagrar inte personlig information direkt, utan är baserade på unik identifiering av din webbläsare och internetenhet. Om du inte tillåter dessa cookies kommer du att uppleva mindre riktad reklam. | Ditt samtycke. | Se 1.4.4 (under tabellen) |
1.4.4 Om du vill ha mer information om de cookies som kan användas av denna webbplats, vad de används till, tredje parts tillgång till information som samlas in av cookies och hur länge de används, kan du hitta en lista med specifikationer i cookieinformationsrutan som du har tillgång till när du går in på webbplatsen, under “Cookie-inställningar”, eller i form av en klickbar sköldikon, vanligtvis tillgänglig längst ner till vänster, när du besöker vår hemsida.
1.5 Tävlingar och andra kampanjer
Typ av personuppgifter: Fullständigt namn, e-postadress, telefonnummer, födelsedatum, svar eller annan anteckning i samband med tävlingen, t.ex. foto på dig själv, etc. |
||
Ändamål |
Rättslig grund |
Lagringstid |
Hantera ditt deltagande i kampanjen, inklusive att kontakta dig om du vinner. |
Nödvändigt för att fullgöra ett avtal med dig (deltagande i kampanj). |
Uppgifterna kommer att raderas inom en rimlig tid efter att kampanjen har avslutats. Tidpunkten för radering kan anges i kampanjvillkoren. |
Publicering av vinnare i kampanj/tävling på hemsida eller i sociala medier |
Ditt samtycke |
Uppgifterna kommer att publiceras så länge publiceringen anses vara relevant för Orkla-företagets marknadsföring av tävlingen, men vi kommer att sluta publicera informationen om du återkallar ditt samtycke. |
1.6 Lojalitetsprogram eller kundklubbar samt prenumerationer på nyhetsbrev och erbjudanden från oss
Typ av personuppgifter: Fullständigt namn, ålder, kön, e-postadress, adress, telefonnummer, födelsedatum, information om vilka varor eller tjänster du har köpt i våra webbutiker och tidpunkt för köpet, ditt samtycke till kommunikation från oss och historik över detta. | ||
Ändamål | Rättslig grund | Lagringstid |
Administrera medlemskap i kundklubbar, lojalitetsprogram eller prenumerationer på nyhetsbrev och erbjudanden, som ger tillgång till erbjudanden och annan information om våra produkter. | Nödvändigt för att fullgöra ett avtal med dig. | Informationen används tills du avslutar din prenumeration eller ditt medlemskap. |
Skicka nyhetsbrev och erbjudanden till medlemmar i kundklubbar eller lojalitetsprogram, eller prenumeranter på nyhetsbrev och erbjudanden. | Nödvändigt för att fullgöra ett avtal med dig. I vissa fall har du också gett ditt samtycke vid registreringen. | Informationen används tills du avslutar din prenumeration eller ditt medlemskap. |
Personalisering av innehållet i nyhetsbrev och erbjudanden för att förfrågan ska matcha dina antagna preferenser med avseende på våra produkter och erbjudanden. Anpassningen baseras på uppgifter som du har lämnat till oss i samband med registrering m.m. samt vilka produkter du har köpt i våra webbutiker och köptidpunkterna. | Orklas berättigade intresse av effektiv marknadsföring. | Informationen används tills du avslutar din prenumeration eller ditt medlemskap. |
Personalisering av innehållet i nyhetsbrev och erbjudanden från Orkla för att förfrågan ska matcha dina förmodade preferenser när det gäller våra produkter och erbjudanden. Anpassningen baseras på uppgifter som du har lämnat till oss i samband med registrering m.m., samt vad du har köpt i våra webbutiker och tidpunkter för köpet, samt information från tredje part, vilket gör det möjligt för oss att förutse vilka produkter du kan vara intresserad av, såsom (i) förmodad inkomst, intressen och familjesituation, (ii) vilka webbsidor du har besökt och annonser du har klickat på, (iii) dina klick i våra nyhetsbrev | Ditt samtycke. | Informationen används tills du avslutar din prenumeration eller ditt medlemskap eller du återkallar ditt samtycke. |
Din insamlade bonuspoäng eller liknande, för att kunna ge dig olika förmåner. | Nödvändigt för att fullgöra ett avtal med dig. | Raderas när du säger upp din prenumeration eller ditt medlemskap. |
Baserat på ditt köp av produkter i vår webbutik kan vi anpassa visningen av annonser på internet till andra personer med liknande egenskaper/intressen som du. | Orklas berättigade intresse av effektiv marknadsföring. | Raderas när du avslutar din prenumeration eller ditt medlemskap, eller när du begär att användningen av dina uppgifter på detta sätt ska upphöra. |
1.7 Inköp av varor eller tjänster från oss i webbutiker eller via telefonförsäljning
Typ av personuppgifter: Fullständigt namn, e-postadress, adress, telefonnummer, köp- och leveranshistorik, födelsedatum, produktens placering i kundvagnen på webbplatsen | ||
Ändamål | Rättslig grund | Lagringstid |
Administration av användarkonto i webbutiken, vilket innebär lagring av kontaktuppgifter och dina beställningar.
| Nödvändigt för att fullgöra ett avtal med dig. Orklas berättigade intresse av att tillhandahålla god kundvård. | Informationen lagras tills du raderar ditt användarkonto. |
Hantering av beställningar för köp av varor eller tjänster och leverans av dessa, utskick av orderbekräftelse till dig och uppföljning av eventuella reklamationer. | Nödvändigt för att fullgöra ett avtal med dig, och för att uppfylla dina rättigheter enligt köplagen och våra skyldigheter. | För kunder med en registrerad kundprofil/konto: Uppgifter om pågående och tidigare köp sparas tills du begär att de raderas, eller 730 dagar efter din senaste inloggning. För kunder utan registrerad profil (engångsköp): 12 månader. |
Lagring av bokföringsinformation om leverans | Att Orkla måste uppfylla en rättslig förpliktelse | Lagringstiden följer av bokföringslagstiftning. |
Om du har loggat in som användare i en av Orklas webbutiker och har produkter i din varukorg utan att slutföra din shopping eller utcheckning, kan vi spara din varukorgsinformation så att vi kan skicka ett e-postmeddelande till dig som påminner dig om din varukorg vid ett senare tillfälle. Detta kommer endast att ske om du är medlem i en kundklubb eller lojalitetsprogram, eller prenumererar på nyhetsbrev och erbjudanden, se 1.6. | Berättigat intresse av försäljning och marknadsföring av våra produkter | Raderas inom tre månader.
|
Användning av inköpsinformation vid analys av köptrender, för personalisering av kommunikation, reklam och lager. | Orklas berättigade intresse av effektiv kommunikation med konsumenter. | Endast anonymiserade uppgifter används (se 2.2). |
Marknadsföring och försäljning av våra produkter per telefon | Orklas berättigade intresse av försäljning av produkter | För medlemmar i kundklubbar och prenumeranter på nyhetsbrev, tills du avregistrerar dig eller begär att förfrågningar via telefon ska avslutas. För andra personer hämtas telefonnummer från tredje parts register och lagras inte av Orkla. |
1.8 Förfrågningar till oss om våra produkter, tjänster eller verksamhet
Typ av personuppgifter: Fullständigt namn, e-postadress, telefonnummer, innehåll i förfrågan till Orkla | ||
Ändamål | Rättslig grund | Lagringstid |
Hantering av förfrågningar om information, vägledning, klagomål, anspråk etc. | Orklas berättigade intresse av god kundvård. För att genomföra ett avtal med konsumenten som frågar. I vissa fall kan behandlingen av personuppgifter vara nödvändig för att uppfylla en rättslig förpliktelse som åvilar Orkla-bolaget, till exempel för att hantera en reklamation eller för att bokföra betalningsinformation enligt bokföringslagen. | Vi raderar personuppgifter i ärenden som rör reklamationer sex månader efter den senaste kontakten. I fall relaterade till skador behåller vi informationen i tre år. I ärenden som rör sponsring raderas uppgifterna inom två månader från den senaste kontakten. |
Användning av förfrågningar för att anpassa Orklas produkter, tjänster eller marknadsföring. | Orklas berättigade intresse av att tillhandahålla bra produkter, tjänster och marknadsföring.
| Raderas inom sex månader efter senaste kontakt. |
Användning av förfrågningar i samband med produktåterkallelser. | Orklas berättigade intresse av att tillhandahålla bra produkter. I vissa fall kan behandlingen vara nödvändig av säkerhetsskäl, särskilt för att skydda människors liv och hälsa. | Raderas inom sex månader efter senaste kontakt. |
Behandling av andra förfrågningar | Orklas berättigade intresse av god kundvård.
| Raderas inom sex månader efter senaste kontakt. |
1.9 Deltagande i marknadsundersökningar
Typ av personuppgifter: Fullständigt namn, e-postadress, telefonnummer, ålder, dina marknadsundersökningssvar | ||
Ändamål | Rättslig grund | Lagringstid |
Marknadsundersökning via e-post eller andra elektroniska kanaler. Syftet är att förbättra våra produkter och vår marknadsföring. | Samtycke eller avtal med dig (medlemskap) ger oss grunden för förfrågan. Behandlingen av dina svar baseras på vårt berättigade intresse av att förbättra våra egna produkter och vår marknadsföring | Svaren anonymiseras omedelbart (se 2.2). |
2. Radering och anonymisering
2.1 Personuppgifter kommer att raderas efter den lagringsperiod som anges i tabellerna i avsnitt 1.4 – 1.9.
2.2 Som alternativ till radering kan vi ta bort identifierande uppgifter från personuppgifterna så att uppgifterna inte längre kan kopplas till dig (anonymisering). Detta kan till exempel vara aktuellt vid användning av informationen i vårt erfarenhetsarkiv och för att sammanställa analyser och statistik, samt för att anpassa och utveckla Orklas marknadsföring och produkter till konsumenters önskemål och behov.
3. Behandling av personuppgifter via tredje part
3.1 Orkla kan använda tredje part (personuppgiftsbiträden) för att behandla dina personuppgifter. Vår användning av personuppgiftsbiträden regleras i personuppgiftsbiträdesavtal som vi ingår med sådana parter, i enlighet med tillämplig lagstiftning.
3.2 Personuppgifter kommer normalt att lagras i, och behandlas från, länder inom Europeiska ekonomiska samarbetsområdet (EES).
3.3 I vissa fall kan Orkla ingå avtal med personuppgiftsbiträden i tredje land (länder utanför EES). I sådana fall kommer grunden för överföringen att vara något av följande:
i. Landet är godkänt av EU-kommissionen enligt ett beslut om adekvat skyddsnivå, vilket innebär att landet värnar om den personliga integriteten på ett sätt som är likvärdigt med det som krävs för länder inom EES; eller
ii. Orkla har ingått ett avtal med personuppgiftsbiträdet på grundval av standardklausuler för dataskydd som antagits av Europeiska kommissionen (vänligen kontakta oss via formuläret i avsnitt 4.1 om du vill ha en kopia av dessa); eller
iii. Annan godkänd grund för överföringen.
3.4 Vid behandling enligt punkterna ii) eller iii) ovan gör Orkla bedömning av skyddsnivån i tredjeländer där personuppgifter behandlas. Om det visar sig vara nödvändigt kommer Orkla att vidta ytterligare åtgärder för att säkerställa att skyddsnivån för personuppgifter är likvärdig med den som krävs av personuppgiftsbiträden inom EES.
4. Dina rättigheter – Kontaktpunkter på Orkla.
4.1 Inledning – och kontaktpunkter för att utöva dina rättigheter
Om du vill uppdatera eller återkalla dina samtycken, eller vill se, korrigera eller radera dina personuppgifter i samband med en tjänst från oss, t.ex. nyhetsbrev via e-post, användare i en webbutik eller kundklubb, kan du göra sådana ändringar på “min sida” etc., eller klicka på länken längst ner i nyhetsbrevet.
Om du vill utöva andra rättigheter som du har i samband med vår behandling av dina personuppgifter – se avsnitt 4.2 till 4.8 nedan – vänligen kontakta oss genom att fylla i detta formulär.
4.2 Rätt till rättelse
Du har rätt att få felaktiga personuppgifter om dig rättade utan onödigt dröjsmål, och att få ofullständiga personuppgifter kompletterade.
4.3 Rätt till radering
Du har rätt att få personuppgifter om dig raderade utan onödigt dröjsmål i följande fall:
a. personuppgifterna inte längre är nödvändiga för de ändamål för vilka de samlades in eller behandlades,
b. om du återkallar det samtycke som behandlingen grundar sig på och det inte finns någon annan rättslig grund för behandlingen,
c. du invänder mot behandlingen och Orkla har inte några berättigade intressen i behandlingen som väger tyngre än ditt intresse av att den upphör (se punkt 4.7 nedan), eller
d. personuppgifterna har behandlats på ett olagligt sätt.
Orkla är dock inte skyldigt att radera dina personuppgifter om det är nödvändigt för Orkla att kunna fortsätta behandla dina personuppgifter för att uppfylla skyldigheter enligt nationell lagstiftning eller för att fastställa, utöva eller försvara rättsliga anspråk.
4.4 Rätt att återkalla samtycke
Du har rätt att återkalla ditt samtycke om detta är Orklas rättsliga grund för behandling av dina personuppgifter. I sådana fall kommer Orkla att upphöra med sådan behandling av personuppgifter.
4.5 Rätten till tillgång och dataportabilitet
Du har rätt att få information om huruvida Orkla behandlar personuppgifter om dig. Då har du rätt till information om behandlingen, inklusive vilka personuppgifter som lagras och hur de behandlas. Du kommer att få denna information kostnadsfritt, såvida inte begäran upprepas. I så fall kan Orkla kräva skälig ersättning för att behandla begäran.
Du har rätt att få personuppgifter som du har lämnat till Orkla i ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format och har rätt att få dessa uppgifter överförda till en annan personuppgiftsansvarig, förutsatt att behandlingen grundar sig på samtycke eller avtal och att behandlingen utförs automatiskt.
4.6 Rätten till begränsning av behandling
Du har rätt att kräva att behandlingen av dina personuppgifter begränsas i följande fall:
a. du bestrider personuppgifternas korrekthet och begränsningen kommer då att gälla under en period som gör det möjligt för Orkla att verifiera riktigheten av personuppgifterna,
b. behandlingen är olaglig, du motsätter dig radering av dina personuppgifter och istället begär att användningen av dina personuppgifter begränsas;
c. Orkla behöver inte längre personuppgifterna för ändamålet med behandlingen, men du behöver dem för att fastställa, göra gällande eller försvara rättsliga anspråk, eller
d. du har invänt mot behandlingen av personuppgifter i avvaktan på verifiering av huruvida Orklas berättigade intresse av behandlingen väger tyngre än ditt intresse av att behandlingen upphör.
Om behandlingen av dina personuppgifter har begränsats ska sådana personuppgifter, förutom lagring, endast behandlas med ditt samtycke eller för att fastställa, utöva eller försvara rättsliga anspråk eller för att skydda någon annans rättigheter. Om behandlingen av dina personuppgifter har begränsats ska Orkla meddela dig innan begränsningen av behandlingen upphävs.
4.7 Rätt att göra invändningar
Du har rätt att invända mot behandling av personuppgifter om dig som grundar sig på Orklas berättigade intressen. I ett sådant fall kommer Orkla att upphöra med behandlingen av dina personuppgifter, såvida inte Orklas berättigade intresse av behandlingen väger tyngre än ditt intresse av att behandlingen upphör eller om behandlingen är nödvändig för att fastställa, göra gällande eller försvara rättsliga anspråk.
Du har också rätt att invända mot Orklas användning av dina personuppgifter för direktmarknadsföring. Om du utövar denna rättighet kommer Orkla att upphöra med sådan användning av dina personuppgifter.
4.8 Rätten att klaga på vår behandling av dina personuppgifter
Om du anser att vi inte har uppfyllt de rättigheter du har i förhållande till de personuppgifter vi behandlar om dig skulle vi uppskatta om du kontaktar oss via formuläret i avsnitt 4.1. Du kan be att få din begäran bedömd av Orklas dataskyddsombud genom att ange detta i din förfrågan till oss.
Du har också rätt att klaga på Orklas behandling av dina personuppgifter till relevant tillsynsmyndighet. För personer i Sverige görs detta genom att skicka ett klagomål till den svenska dataskyddsmyndigheten: e-post: imy@imy.se , telefon: 08-657 61 00.
5. Ändringar i integritetspolicyn
Orkla kan komma att justera och anpassa denna integritetspolicy. Du kan när som helst besöka den här sidan själv och kontrollera om uppdateringar har gjorts. Denna sekretesspolicy uppdaterades senast som publicerad högst upp på sidan.
Genom att bli medlem i Klubb Felix godkänner du dessa villkor.
1. Allmänt
Arrangör och ägare av klubben:
Orkla Foods Sverige AB
Box 4249
203 13 Malmö
2. Medlemskap:
För att kunna bli medlem i Klubb Felix måste du vara folkbokförd i Sverige samt vara minst 16 år fyllda.
Medlemskapet är personligt och får ej överlåtas. Det är ej tillåtet att inneha flera konton i Klubb Felix. Arrangören har rätt att dra in eller avsluta dina medlemskap vid misstanke om att du har flera konton. Medlemskapet är begränsat till privatpersoner och är ej öppet för företag. För att bli medlem måste du ha en aktuell och giltig e-postadress.
Medlemskapet i Klubb Felix är kostnadsfritt och du behöver inte köpa något för att bli medlem. Du kan avsluta ditt medlemskap när du vill, detta gör du genom att skicka en förfrågan om att avsluta ditt konto till klubbfelix@felix.se. Om du avslutar ditt medlemskap förlorar du de poäng som du har samlat in, samt de eventuella kuponger som finns under ”Mina kuponger” som inloggad på Klubb Felix.
Det datum då du loggar in första gången och får dina 10 välkomstpoäng, kommer att utgöra ”Startdatumet” för ditt Medlemsår. Medlemsåret är de tolv (12) månader som följer efter Startdatumet varje år. Under medlemsårets 12 månader samlar du poäng och blir belönad på de poängnivåer som triggar kuponger. Efter 12 månader nollställs ditt poängsaldo och du får påbörja en ny resa mot gratisrätter och rabattkuponger i Klubb Felix. Tidpunkten då du loggar in igen och får dina nya 10 välkomstpoäng utgör ditt nya ”Startdatum” och ett nytt medlemsår sätter igång.
3. Om Klubb Felix
Klubb Felix är en klubb för allt det goda. Ju mer du gillar Felix, desto mer Felix får du – när du samlar poäng.
Du kan endast tjäna poäng genom att som inloggad registrera en kod eller utföra andra poänggenererande aktiviteter i enlighet med den information som Klubb Felix då och då går ut med. Koden du registrerar hittar du på insidan av våra frysta enportionsrätter, vilket innebär att du behöver köpa våra produkter och registrera koderna för att få poäng. Poängen som du tjänar in är personliga och kan inte överföras till en annan person eller medlem. Du kan när som helst se ditt poängsaldo genom att logga in och besöka ”Mina poäng”.
När du blir medlem bjuder vi på dina första 10 poäng. Därefter behöver du registrera ytterligare 9 koder (90 poäng) för att nå upp till 100 poäng och trigga en gratisrätt; du får alltså den 10:e rätten gratis.
Eftersom det ingår en kod i din gratisrätt så bjuder vi på 10 poäng igen – därefter får du registrera ytterligare 9 koder (90 poäng) för att trigga ytterligare en gratisrätt. Osv, osv.
Utöver att du får gratisrätter efter varje uppnådd 100 poäng (dvs 10 registrerade koder) får du dessutom bonusrabatter längs vägen i form av digitala kuponger. Vilka bonusrabatter och poängnivåer detta gäller kan du ta del av på felix.se/klubbfelix/poängsystem.
4. Registrera kod
När du registrerar en kod får du poäng i Klubb Felix. Den unika koden finns tryckt på insidan av produktförpackningen på Felix frysta enportionsrätter. Du måste alltså köpa Felix enportionsrätter för att komma åt koden och få poäng. Koden består av 9 tecken och kan innehålla både siffror och bokstäver. Du registrerar koden som inloggad på Klubb Felix. Varje kod kan endast registreras en gång. För varje lyckad registrering får du 10 poäng.
5. Kuponger
Kupongerna i Klubb Felix är digitala och triggas automatiskt på sidan ”Mina kuponger”, i samband med att du uppnår en poängnivå som ger kupong. Kupongerna består av en unik sifferkod samt en QR-kod, det är en av dessa koder som du registrerar i kassan när du löser in kupongen.
När du vill nyttja kupongen i kassan hos din matbutik är det från din kupongsida på Klubb Felix, som du scannar QR-koden eller visar upp aktiverad kupong, för att lösa in. Möjligheten till att beställa en Print-kupong eller en SMS-kupong finns inte.
Kupongen kan aktiveras upp till 3 månader efter att den har blivit tillgänglig under ”Mina kuponger” på Klubb Felix. Utöver att du får en notis som inloggad på Klubb Felix, om att kupongen finns tillgänglig i samband med att du uppnår en viss belöningsnivå – så får du dessutom ett mail som uppmärksammar att du har en tillgänglig kupong som väntar (förutsatt att du har tackat ja till kommunikation via e-post). Från det att du aktiverar din kupong är giltighetstiden 1 månad för att lösa in kupongen, därefter blir den obrukbar.
6. Ansvar och rättigheter
Du som medlem i Klubb Felix är ansvarig för all aktivitet som sker via ditt medlemskonto. Detta innebär att du också är ansvarig för att i så hög grad som möjligt se till att endast du har tillgång till dina inloggningsuppgifter, som e-postadress och lösenord, och att du förvarar dessa säkert. Vi råder dig att använda ett unikt lösenord som du inte har använt till något annat konto. Om någon obehörig kommer åt ditt lösenord eller om ditt medlemskonto utsätts för intrång rekommenderar vi att du byter lösenord snabbt eller kontaktar vår support för ytterligare hjälp.
Arrangören ansvarar inte för:
Ändringar kring medlemsvillkor:
Arrangören förbehåller sig rätten att när som helst ändra i medlemsvillkoren för Klubb Felix. Vid större ändringar som kan påverka medlemskapet väsentligt, informeras medlemmarna via e-post. När det däremot gäller mindre förändringar i klubben och dess villkor och bestämmelser, som inte påverkar medlemskapet i någon större grad, har Klubb Felix rätt att utföra dessa utan att skicka ut specifik information om uppdateringen. De uppdaterade villkoren gäller så fort de publiceras på Klubb Felix hemsida under ”Medlemsvillkor”. Vänligen håll dig uppdaterad om gällande medlemsvillkor på Klubb Felix hemsida, här finns alltid de senaste och gällande villkoren. Om du inte accepterar de nya villkoren har du alltid rätt att avsluta ditt medlemskap.